Tandarts Beins

Kies voor het kunstgebit

Geplaatst op

Een mooi gebit kan veel verschil maken in je uiterlijk. Op latere leeftijd kunnen je tanden uitvallen, of als je bijvoorbeeld een ongeluk hebt gehad. Waarschijnlijk wil je je gebit graag weer hebben zoals hij was. Daarom kun je terecht bij een tandprotheticus in Hilversum, zodat er een prothese kan worden gemaakt die eruit ziet als jouw gebit. Lees hier meer over de oorzaken van loszittende tanden, de tandprotheticus Hilversum en de resultaten van een nieuw gebit.

Oorzaak loszittende tanden

Loszittende tanden is een veel voorkomend probleem, toch is het niet erg prettig als je merkt dat je tanden of kiezen wiebelen. Het wordt dan ook moeilijker om te eten en ze kunnen er uiteindelijk uitvallen. Toch is het niet zo dat dit probleem onvermijdelijk is, het heeft namelijk niet alleen met je leeftijd te maken. Het uitvallen van je gebit kan komen door een bacteriële oorzaak, doordat je bijvoorbeeld je tanden niet goed genoeg poetst. Tandplaque die in je mond overblijft, verandert gauw in tandsteen bij een slechte verzorging. Dit resulteert tot het dieper doordringen van bacteriën. Waardoor je uiteindelijk een tandprotheticus Hilversum moet opzoeken.

Tandprotheticus Hilversum

Om ervoor te zorgen dat je weer kunt eten zoals je gewend bent is het een kwestie van wennen aan je nieuwe kunstgebit. In het begin zal het onwennig voelen omdat je dit gebit niet gewend bent en het anders voelt dan je eigen tanden. Toch zul je er uiteindelijk wel aan wennen en zul je blij zijn dat je kunt lachen met mooie tanden. Zoek naar een  tandprotheticus Hilversum die je kan adviseren op het gebied van kunstgebitten.

Nieuw gebit

De tandprotheticus Hilversum kan een kunstgebit volledig personaliseren. Er wordt natuurlijk gekeken naar je kaakvorm, zodat alles precies past. Je mag zelf aangeven welke vorm, kleur of stand jouw nieuwe gebit krijgt. Zodra het gebit erin zit is het belangrijk om hem de eerste dag te dragen tot het einde van de dag. Vervolgens kun je hem zelf verwijderen en dien je hem goed te reinigen. Zodra je gewend bent kun je eten, praten en lachen zonder problemen.