Zoals bekend gaat een slechte mondgezondheid bij mannen hand in hand met een slechte algehele gezondheid. Hieronder staan een aantal gezondheidsproblemen opgesomd waarvan bewezen is dat het komt door een slechte mondgezondheid.

Prostaatproblemen nemen toe wanneer de prostaat wordt aangevallen door kanker of anderszins geïnfecteerd is of ontstoken. In feite hebben verschillende studies overal in het lichaam een verband gelegd tussen ontsteking en ontsteking van het tandvlees.

De ziekte van Alzheimer. Ook hier speelt ontsteking een rol in het verband tussen slechte mondhygiëne en Alzheimer. Ontsteking veroorzaakt problemen met organen en het zenuwstelsel waardoor de ziekte van Alzheimer verergert.

Hartziekte. Er is nog steeds onderzoek aan de gang om het verband tussen hartaandoeningen en parodontitis vast te stellen. Tandvleesaandoeningen brengen mannen simpelweg in gevaar voor gezondheidsproblemen die verband houden met de bloedstroom.

Impotentie. Een verhoogd risico op impotentie is verbonden aan mannen met parodontitis, met name mannen ouder dan 70 jaar of jonger dan 30 jaar. De verlengde ontsteking, zoals die verbonden aan tandvleesaandoeningen, heeft gevolgen voor de bloedvaten en de doorstroming, net als bij hartaandoeningen.

Maak een nieuwe routine

Als je nou vindt dat je mondgezondheid (of die van de man in je leven) niet zo goed is als het zou moeten zijn, is het niet te laat om van koers te veranderen. Gelukkig is het aannemen van een goede tandartspraktijk een van de gemakkelijkste veranderingen die je kunt doorvoeren.

Ga minstens twee keer per jaar naar je tandarts

Plan een afspraak die röntgenfoto’s, een examen en een schoonmaakbeurt kan omvatten. de tandarts zal de gezondheid van je tanden, tandvlees en mond controleren en aanbevelingen doen om de mond gezonder te maken.

Poets twee keer per dag

De tandarts raadt aan om je tanden twee keer per dag twee minuten lang te poetsen om plak en bacteriën te verwijderen, de daders die leiden tot ziekten die ontstekingen en gaatjes veroorzaken. Flossen. Twee keer per dag flossen verwijdert tandplak uit de ruimte tussen de tanden en kiezen waar de tandenborstel niet bij kan komen. Overweeg om een tandenstoker of flossers mee te nemen in je lunchzak of aktetas.

Kauwen

Kauw suikervrije kauwgom tussen de maaltijden voor een boost van de frisse adem en om het speekselgehalte te verhogen, dat bacteriën en voedseldeeltjes wegspoelt.

Stop met roken

Als je rookt, kauwt of anderszins tabaksproducten gebruikt, overweeg dan te stoppen om je mondgezondheid te verbeteren.

Leef Gezond

Eet een verscheidenheid aan gezond voedsel, waaronder water, en sport regelmatig als onderdeel van uw algehele gezondheid en welzijn.